Afgelopen donderdag ben ik voor het eerst naar de IMME 2011 geweest. Ik had het programma gezien en had graag al de woensdag willen komen. Helaas had ik griep...
Gelukkig was ik donderdag dus wel fit genoeg en toog naar Utrecht. Daar aangekomen ben ik naar een aantal sprekers geweest. Een aantal daarvan was interessant, maar veel was ook niet interessant. Niet alleen omdat het vooral gericht was op marketing en conversie (het was immers een marketing event en ik had ook nog eens juist die lezingen uitgekozen om aan te schuiven, die zich vooral op conversie richten).
Nee, het was met name niet altijd interessant vanwege de manier waarop de lezingen gegeven werden: een half uur met teveel mensen in een te kleine zaal en veel te veel sheets met veelal een monotone stem. Erg jammer, want de onderwerpen op zich leken me allemaal bijzonder interessant. En nog steeds hoor, alleen zie ik me nu genoodzaakt deze zelf wat uit te spitten op de social media wat eigenlijk gewoon social online en offline network is, zo heb ik die dag geleerd. Dat was dan ook meteen de voor mij meest interessante lezing, die van social media=no media. En ook de lezing van IAB over tips voor je website was bijzonder leerzaam. Er werden een stuk of 3 sites geroepen vanuit de zaal en stuk voor stuk was er iets 'mis' met deze sites qua vindbaarheid, duidelijkheid en logica. Vol met tips en 'oja's' in de tas en het hoofd ben ik weer naar huis gegaan. Verder uitzieken, want dat is zelfs nu nog niet helemaal klaar.
Maar goed, het idee dat er zoveel speelt op het gebied van online marketing en communicatie en dat er nog zoveel onbekend is, spreekt mij erg aan. Bovendien sterkt het mij in mijn opvatting dat er steeds meer behoefte is aan goede professionals en specialisten op dit gebied.
Lekker idee. Nu alleen nog even die goede professional worden en specialiseren in dit uitermate interessante en dynamische werkveld van de communicatie.
Dus als jij een idee hebt hoe ik dit specialisme kan uitdiepen of je kent iemand die een online communicatie specialist nodig heeft, laat het me weten door te reageren op deze blog.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten